pondělí 9. září 2013

Pro kamaráda

Ze všeho nejradši dělám scrapbooking pro někoho. A úplně ideální je, pokud ten někdo má takové věci rád. To je pak radost oboustranná. A přesně to je případ našeho kamaráda Jirky.
S Jirkou jsem se seznámila v únoru 2011, když jsem jela s kamarádem Alešem podpořit naše týmy na Intercontinental rally. Jirka je šéfem a duší celého závodu. V roce 2011 měl závod první ročník a hned v tom dalším už můj manžel nezávodil, ale stal se členem organizačního týmu. A protože se mi o něj Jirka dobře staral a v pořádku mi ho vrátil, jako dárek jsem mu udělala albumek s jeho fotkami z rally.

Závod se jede ze Španělska přes Maroko, Mauretánii do senegalského Dakaru. Přestože se tratí téměř shoduje s proslulou Rally Dakar (z dob, kdy se jezdila v Africe), nemá tento závod ambice stát se jejími konkurenty. Zejména ne v cenách za startovné a celkové náklady. Co do obtížnosti si však se známějším závodem nijak nezadá. Trať se každý rok trochu mění, aby i opakovaní účastníci měli dost zážitků. Pro milovníky podobných akcí má Intercontinental rally (IR) výbornou zprávu. Pokud Vás podobné dobrodružství láká, ale obáváte se jeho náročnosti nebo délky, máte možnost zvolit variantu Lite (jedete kratší trasu pouze na konec Maroka) nebo kategorii Adventure (též ve variantách kratší a celá), kdy se dostáváte do cíle etapy Vámi zvolenou cestou bez nutnosti projíždění obtížným terénem.

Pro závod v roce 2014 máte ještě možnost registrace do 30. listopadu. Pokud máte zájem o podrobnější informace, fotografie nebo videa z předchozích ročníků, najdete je zde.

A teď trošku povídání o samotném tvoření. Základem se stalo kartonové album 20x20 cm (už nevím, kde jsem k němu přišla). Stránky jsem polepila jednobarevnými scrap papíry v mých oblíbených barvách pro tento typ alb. Samozřejmě jsem okraje stránek ušmudlala, bez toho asi nefunguje většina z nás :) Pro další úpravu podkladu jsem použila různá razítka otištěná kolem dokola bez ladu a skladu. Samozřejmostí jsou úžasná razítka od Kety. Některé stránky jsou též "přejeté" malým bagříkem, který má skvělý terénní vzorek pneumatik (ať žijí hračky).

Fotky jsem upravovala "škubáním" okrajů nebo různými raznicemi. K dozdobení stránek stačilo pár kovových ozdob (ze zásob z maxinákupu v Landshutu v Německu), různě nakoupených brads, stužek a kytiček z mých oblíbených obchůdků u Didi a Aktijky. Výhodou malých formátů je nenáročnost na zdobení a v případě cestovatelských alb to platí dvojnásob.






Jirkova reakce byla opravdu nečekaná. Nejen, že měl opravdu radost, ale při dalším setkání se vyptával na jednotlivé detaily. Tím mě potěšil asi nejvíc, protože jsem věděla, že album neskončilo někde na dně šuplíku.
Doufám, že jsem Vás obrázky a povídáním nalákala na stránky IR, abyste si prohlídli alespoň fotky a videa. A pokud se někdo rozhodne se zúčastnit, bude to ještě lepší.
Mnoho štěstí na cestách, i kdyby jste jeli jen prstem po mapě :)

3 komentáře:

  1. Míšo zase krásný !!

    A na bagřík si pamatuju už z těch minulých alb, co jsme viděla v Liberci. A doufám, že jedeš !!! Potřebuju nějaké nové veselé historky o školáčkách !! :-))

    OdpovědětVymazat
  2. Míšo máš to moc pěkné. Taky ráda dělám takové mini albumky pro někoho. A když se líbí je to dvojnásobná radost. Tenhle se nemohl nelíbit!!

    OdpovědětVymazat